Velden met een * zijn verplicht.
Behoort een ondergrondse parkeergarage/transferium tot de mogelijkheden om als P&R te dienen bij station oost? Zo betrek je grote parkeergelegen met stimuleren van openbaar vervoer en stadsbezoek.
De capaciteit van het transferium op de huidige plek handhaven,( op loopafstand van het centrum) wellicht de oppervlakte halveren door meer verdiepingen toe te voegen met daarop wooneenheden voor studenten en/of kleine huishoudens. Geen transferium tussen Grote Elst en A2. De bereikbaarheid gaat dan via A59, Bruistersingel of via woonboulevard en slalom nar Grote Elst. De bruistersingel is de ontsluitingsweg van Rosmalen noord naar de stad. Het voorkomen van autogebruik vanuit Rosmalen noord kan door een directe aan te pasen (hoog)frequente OV verbinding te realiseren. Bijv. op afstand bestuurbare (elektrische) OV voertuigen aan te passen aan de actuele vervoersvraag.
De capaciteit van het transferium op de huidige plek handhaven,( op loopafstand van het centrum) wellicht de oppervlakte halveren door meer verdiepingen toe te voegen met daarop wooneenheden voor studenten en/of kleine huishoudens.
Geen transferium tussen Grote Elst en A2. De bereikbaarheid gaat dan via A59, Bruistersingel of via woonboulevard en slalom nar Grote Elst. De bruistersingel is de ontsluitingsweg van Rosmalen noord naar de stad. Het voorkomen van autogebruik vanuit Rosmalen noord kan door een directe aan te pasen (hoog)frequente OV verbinding te realiseren. Bijv. op afstand bestuurbare (elektrische) OV voertuigen aan te passen aan de actuele vervoersvraag.
Het zou mooi zijn als er iets werd gedaan zodat er op de bruistensingel minder hard gereden wordt. Mooi dat de gemeente hier het meeste verdient aan boetes voor te hard rijden, maar dit betekent natuurlijk vooral dat huidige maatregelen niet werken. Misschien smallere banen of smallere weg en meer verkeerslichten of drempels om te handhaven. In het ideale geval zou dit een tweebaans weg worden en het verkeer met om de stad heen geleid richting centrum of transferium. Zolang dit geen optie is zou in ieder geval de 50 km/u beter geregeld moeten worden.
Het zou mooi zijn als er iets werd gedaan zodat er op de bruistensingel minder hard gereden wordt. Mooi dat de gemeente hier het meeste verdient aan boetes voor te hard rijden, maar dit betekent natuurlijk vooral dat huidige maatregelen niet werken. Misschien smallere banen of smallere weg en meer verkeerslichten of drempels om te handhaven.
In het ideale geval zou dit een tweebaans weg worden en het verkeer met om de stad heen geleid richting centrum of transferium. Zolang dit geen optie is zou in ieder geval de 50 km/u beter geregeld moeten worden.
Ik ben het met Christ van Puynbroek eens om het transferium te verplaatsen naar het gebied tussen De Grote Elst en de A2 (heeft mijn voorkeur gezien de beschikbare ruimte!), of naar gebied tussen Burgemeester Burgerssingel en Mariannepad
Het huidige station oost is gedateerd en niet meer van deze tijd. Het zou mooi zijn als het station net als de wijk vernieuwd wordt met een duurzaamkarakter. Ook een busstation met betere verbindingen een deelfietsen/auto's zouden fijn zijn.
Verklein het kruispunt Zandzuigerstraat, Hervensebaan en Bruistensingel en verplaats het groen naar de wijken ipv in het kruispunt. Met een kleiner kruispunt of ongelijk kruispunt zijn ook andere aanpassingen mogeliijk; - Verminderen doorgaand verkeer Zandzuigerstraat naar Hervensebaan - Ruimte rondom Hervensebaan voor 30km weg met groene campus voor de scholen - Maatregelen tegen te hard rijden op Bruistensingel - Vervang sloot achter het spoor (van Oost naar Rosmalen) door een weg om industrieterrein te onsluiten en houd verkeer uit de woonwijken
Verklein het kruispunt Zandzuigerstraat, Hervensebaan en Bruistensingel en verplaats het groen naar de wijken ipv in het kruispunt. Met een kleiner kruispunt of ongelijk kruispunt zijn ook andere aanpassingen mogeliijk;
- Verminderen doorgaand verkeer Zandzuigerstraat naar Hervensebaan
- Ruimte rondom Hervensebaan voor 30km weg met groene campus voor de scholen
- Maatregelen tegen te hard rijden op Bruistensingel
- Vervang sloot achter het spoor (van Oost naar Rosmalen) door een weg om industrieterrein te onsluiten en houd verkeer uit de woonwijken
Graag kijken naar de verkeersdrukte op de Aartshertogenlaan. Nu is het net een racebaan en rijden hulpdiensten af en aan. Ook het verzoek om er geen betaald parkeren van te maken in deze omgeving.
Maak van het transferium een groene parkeerplaats waar A2-trein en bus uit kunnen wisselen voor bezoekers aan de stad. In combinatie met woningbouw kan er een nieuwe wijk ontstaan.
Situatie rondom de kruising Zandzuigerstraat/ Hervensebaan en Bruistensingel in de lente en begin zomer is gevaarlijk wegens de vele ganzen met hun kroost die om de haverklap de kruising oversteken. Buiten dat het het gevaarlijk is voor de ganzen, is het voor het verkeer ook hindelijk: weggebruikers geven (terecht of niet) voorrang aan de overstekende ganzen en dat geeft soms heel gevaarlijke toestanden (automobilisten die te hard rijden en plots op de remmen staan, automobilisten die teveel haast hebben en het liefst, met veel getoeter, door de de ganzenfamilies heen gaan. Een oplossing zou ik zo niet weten, ik constateer slechts soms levensgevaarlijke escapades van weggebruikers: het is wachten op ongelukken.
Situatie rondom station Oost is soms onoverzichtelijk, zeker als het gaat om de vele touring-cars die er reizigers laten op- en uitstappen. Chauffeurs moeten sons halsbrekende toeren uithalen om geen brokken te maken. Suggestie: bij het oprijden naar het parkeerterrein voor bussen. In plaats van de bocht naar links, trek de weg door richting spoor (kost wel wat groen). Bij het spoor bocht naar links: leg een plaats aan voor in- en uitstappers. Bussen kunnen daarna doorrijden en na 2x links kunnen zij zonder problemen het terrein verlaten. Bussen hoeven dus niet meer te stoppen bij de reguliere bushalte van de stads- en lijndiensten.
Situatie rondom station Oost is soms onoverzichtelijk, zeker als het gaat om de vele touring-cars die er reizigers laten op- en uitstappen. Chauffeurs moeten sons halsbrekende toeren uithalen om geen brokken te maken.
Suggestie: bij het oprijden naar het parkeerterrein voor bussen. In plaats van de bocht naar links, trek de weg door richting spoor (kost wel wat groen). Bij het spoor bocht naar links: leg een plaats aan voor in- en uitstappers. Bussen kunnen daarna doorrijden en na 2x links kunnen zij zonder problemen het terrein verlaten. Bussen hoeven dus niet meer te stoppen bij de reguliere bushalte van de stads- en lijndiensten.
Parkeren in pieter Breughelstraat en omliggende straten wordt alsmaar drukker. Houd daar rekening mee aub
Graag aandacht voor electrisch laden en deelauto's
Als inwoner van de Herven mis ik echt een (fiets/wandel) doorgang onder het spoor richting de graafseweg/stadion. Als je vanuit onze wijk richting het zuiden wilt moet je helemaal omrijden/wandelen via station oost of het tunneltje aan het eind van de woonboulevard. Het zou fijn zijn als er een doorgang komt, ongeveer halverwege. Mogelijkerwijs aansluiting op de rotonde bij het stadion?
Denk alsjeblieft aan het vertunnelen van de snelwegen, doorgaande wegen etc. Omtrent stikstof is de gemeente 's-Hertogenbosch een van de meest vervuilde steden van Nederland. Houdt hier alsjeblieft rekening mee bij het revitaliseren van stedelijke gebieden. Indien de wegen namelijk ondergronds zijn weggewerkt, ontstaan er zo veel nieuwe mogelijkheden voor groen en recreatie! Neem dit in acht.
Promoot het transferium bij station Oost, zodat bezoekers van de stad makkelijk met de bus naar het centrum kunnen. Maak van het transferium een ondergrondse parkeergarage met een groen dak/stadspark. Behoud vooral het groen van de buurt en plant extra groen aan. Groenvoorzieningen hebben een positief effect op ieders gemoedstoestand. Het overige deel van het transerium en braakliggende parkeerterrein bij het sportiom kan gebruikt worden om woningen te realiseren voor studenten/starters. De stad kan veel levendiger/gezelliger worden als de stad aantrekkelijk is voor jonge mensen. Dan gaan niet alle uitgaansgelegenheid dicht/failliet. Vroeger was Den Bosch way more fun.
Zorg ervoor dat er minder verkeer door o.a. de Aartshertogenlaan en Mgr. Diepenstraat wordt geleid. Het is absurt hoe hard automobilisten door de straat heen rijden. We beschrijven het dan altijd als 'We wonen langs een racebaan'. De zebrapaden die zijn realiseerd bij de Mgr. Diepenstraat zijn levensgevaarlijk. Kinderen zien een zebrapad en gaan ervan uit dat ze kunnen oversteken, echter stopt bijna geen enkele auto. Mijn voorstel is een autoluwe weg, door middel van het veranderen van de Mgr. Diepenstraat. Maak hiervan een busbaan incl weg voor bestemmingsverkeer. Op deze manier kan je de fietsers meer ruimte geven en wordt de weg een stuk veiliger. Daarnaast kan je het verkeer makkelijk via de Orthenseweg (incl Citadellaan) & Graafseweg de stad in leiden. Hierdoor komt de hele buurt (o.a. Mgr Diepenstraat, Aartshertogenlaan) tot rust. Tip: hierover is eerder al een petitie verspreid. Uit deze petitie blijkt ook dat er behoefte is aan een auto luwe weg naar de stad.
De ruimte voor Transferium en belendend parkeerterrein naast Sportiom gaan gebruiken voor wonen. Transferium kan naar gebied tussen De Grote Elst en de A2, of naar gebied tussen Burgemeester Burgerssingel en Mariannepad??
De ruimte voor Transferium en belendend parkeerterrein naast Sportiom gaan gebruiken voor wonen.
Transferium kan naar gebied tussen De Grote Elst en de A2, of naar gebied tussen Burgemeester Burgerssingel en Mariannepad??
Ik zou willen dat het gebied verkeersluw wordt..... nu scheurt iedereen op tweebaanswegen vanuit de A2- Bruistensingel de stad in en uit. En wordt er alleen bij de verkeerscamera gas ingehouden en 50 km per uur gereden. Minder asfalt en meer groen. Het hele gebied is het bij uitstek geschikt om meer betaalbare woonvoorzieningen voor jongeren en studenten re realiseren. Daar is in Den Bosch veel vraag naar.
Dag, Verklein de benodigde oppervlakte voor het de kruising van wegen Zandzuigerstraat, Bruistensingel en Hervensebaan door een rotonde aan te leggen. Dit schept ruimte voor woningbouw ter plaatse van Bastion Hotel en ontwikkelingen aan de Hervensebaan. Bevorder gebruik openbaar vervoer en betaalbaarheid appartementen door geen parkeerplaatsen te maken bij de hoogbouw ter plaatse van Bastion Hotel en tegenover Dominee Pierson College. Maak onder de op het transferium te bouwen woningen parkeerruimte voor bewoners en transferiumgebruikers. Met vriendelijke groet, Harry van Haren
Dag,
Verklein de benodigde oppervlakte voor het de kruising van wegen Zandzuigerstraat, Bruistensingel en Hervensebaan door een rotonde aan te leggen. Dit schept ruimte voor woningbouw ter plaatse van Bastion Hotel en ontwikkelingen aan de Hervensebaan.
Bevorder gebruik openbaar vervoer en betaalbaarheid appartementen door geen parkeerplaatsen te maken bij de hoogbouw ter plaatse van Bastion Hotel en tegenover Dominee Pierson College.
Maak onder de op het transferium te bouwen woningen parkeerruimte voor bewoners en transferiumgebruikers.
Met vriendelijke groet,
Harry van Haren
Leg de weg onder grond, maak er een groot plein van voor wonen, werken, recreatie en shoppen. En doek de kansloze Rompertpassage op.
Ik zou het handig vinden als er naast Station-Oost een mini busstation komt voor de Arriva stadsbussen met 2 a 3 perrons. Het oude hotel weg en dat parkeerplaats ombouwen tot een milieu vriendelijke groene busstation. Met een aparte perron voor de NS bussen die het treinverkeer vervangen.
Ik zou het handig vinden als er naast Station-Oost een mini busstation komt voor de Arriva stadsbussen met 2 a 3 perrons.
Het oude hotel weg en dat parkeerplaats ombouwen tot een milieu vriendelijke groene busstation. Met een aparte perron voor de NS bussen die het treinverkeer vervangen.
Zorg dat er mogelijkheden komen voor een camperparkeerplaats en misschien zelfs een stadscamping waar het mogelijk is om een tentje op te zetten. Vanuit hier een gemakkelijke fiets verbinding met de stad en de diverse parken.
Een goede en vooral veilige plek om je fiets, brommer goed te kunnen plaatsen als je met de trein of bus mee wilt. Nu is het onoverzichtelijk half gesloopt. En zeer onveilig omdat het verstopt zit achter het Bastion hotel.
Wolvenhoek 1, 's-Hertogenbosch (073) 615 51 55 Contactformulier
Lees onze huisregels
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.