Deel hier je idee!

Velden met een * zijn verplicht.

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...

Judith

21-09-20 om 16:05

Ruimte voor basisschool/kinderopvang is zeer gewenst. Huidige school en opvang kan groei van nieuwbouw nu al niet aan. Als er woningen bijkomen wordt die nood nog hoger. Dan is ook een veilige verkeerssituatie van belang.

Supermarkt of kleine winkeltjes/horeca voor bewoners en reizigers in het KPN gebouw

Veel groen!

Buiten ruimte om te ontmoeten voor jong, jongeren en ouderen.

Gezellige sfeer met ruimte voor kleine lokale initiatieven.

Aartshertogin

09-09-20 om 15:48

Wandelend door de wijk stelde mijn zoon gister voor om het hondenuitrenveld bij het WD-monument voor de helft te verkleinen, zodat op het grasveld de blauwe goaltjes geplaatst kunnen worden... u weet wel, deze stonden ooit waar nu de kleine woonhuisjes staan. 
Wat een goed idee vond ik dat! 

 Al mijmerend over de toekomst van Oost hoopt hij dat alle (lees: alle) bomen en struiken mogen blijven staan en dat ze genoeg ruimte blijven houden om te groeien. 
Tenslotte hoopt hij dat de (toren)huizen die gebouwd gaan worden heel heel mooi gaan worden. Met smaak en stijl, niet zoals die 'opgeknapte' betonblok appartementen (voorheen die sfeervolle portiekwoningen tegenover de tiny huisjes). 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit gesprek heel erg interessant en inspirerend vind! 
Zij zullen immers degene zijn die er over 10 jaar misschien wel gaan wonen, werken, een leven opbouwen.....

O ja, over 10 jaar kunnen trouwens de blauwe goaltjes weer naar hun oorspronkelijke plek terug! Kunnen onze kleinkinderen daar rennend over molshopen en pierenkuiltjes weer heerlijk ouderwets voetballen!!!! 
 

Liesbeth Stol

09-09-20 om 15:02

Door de huidige woningbouw (op terrein van Carolusziekenhuis) en toekomstige in het gebied rondom station oost, is en zal er dringend behoefte zijn aan een nieuw basisschool.  Is hierin voorzien in het ambitieplan ? 

Anjes Gesink

26-06-20 om 9:24

Ik zou het fantastisch vinden als er bij het ontwerpen van een speeltuin rekening wordt gehouden met kinderen met een beperking. Mijn zoon van 4 jaar is spastisch en loopt heel moeizaam. Bij veel speeltuinen waar wij komen kan hij weinig zelfstandig. De weg omhoof naar een glijbaan bv is veel te ingewikkeld of er zijn geen (goede) leuningen waar hij zich aan kan vasthouden. Voor kinderen in een rolstoel zijn de meeste speeltuinen al helemaal onmogelijk. Ik zou het dan ook heel erg fijn vinden als er een speeltuin komt waar hij wat makkelijker zelf kan spelen, en met hem vele andere kinderen die moeite hebben met motoriek.

Marie

25-06-20 om 13:26

  • Natuur speeltuin voor kinderen. Of in ieder geval een veilige speeltuin voor kinderen. Niet naast een tankstation tussen de uitlaatgassen.
  • Kleine horeca zaakjes waar buurtbewoners elkaar kunnen ontmoeten.

Chris Hendriks

11-06-20 om 13:45

- let op verkeersdruk en sluiproutes

- geen betaald parkeren, ook niet in aanpalende wijken

- eindelijk moderne infra, ook voor aanpalende wijken, namelijk glasvezel (Den Bosch wil voorop lopen ;-)

Jitske Blom

08-06-20 om 17:26

Graag zou ik willen dat de herontwikkeling van dit gebied met name gebeurd door vergroening. Toekomstbestendige steden zijn groene steden, met schone lucht en ruimte voor recreatie. Groen in de stad kent veel voordelen. Het draagt bij aan een betere gezondheid en een hoger welzijn, het verkoelt de stad, vangt water op en is een belangrijk leefgebied voor verschillende soorten planten, dieren en schimmels. Daarom zou ik de volgende ideeen willen aandragen:

- EEN STADSTUINDERIJ:  Een plek waar op biologische wijze groenten, fruit, kruiden en bloemen worden geteeld, waar mensen dagbesteding en vrijwilligerswerk kunnen doen, waar natuureducatie kan worden gegeven en waar burgers eigenaarschap kunnen voelen.

- EEN LEISURE GEBIED TUSSEN INDUSTRIEGEBIED OOST EN PRINS-HENDRIKPARK: een park met hoge bomen, bankjes om te lezen, grasvelden om elkaar te ontmoeten, een openluchttheater, diverse horeca, fonteinen, vaste rommelmarktplek, buitenbios, pierebadje (a la Vondelpark).

- STADSCAMPING: hoe goed voor de citymarketing! en een groene oase tot gevolg.

- DUURZAME WOONCOLLECTIEVEN: In deze groene zone zou plek moeten komen voor wooncollectieven. Meergeneratiewoningen in de hoogte. Er omheen is voldoende buitenruimte in een gezamelijke tuin. De gebouwen zijn van hout, want duurzaam en hergebruikte of her te gebruiken materialen. De woningen zouden sociale huur voor ouderen en koopwoningen voor starters moeten gaan huisvesten. Dus woningen tussen de €175.000,- en €250.000,- , want hier is een gebrek aan. Beiden groepen zorgen voor te weinig doorstroom in de sociale huur. Daarnaast kunnen deze groepen echt wat aan elkaar hebben en zich goed in elkaar verplaatsen.

- EEN MIDDELBARE VRIJE SCHOOLLEERLIJN VAN HET DS. PIERSON-COLLEGE: de vrije school staat in verbinding met de natuur en seizoenen en bewustwording op het gebied van duurzaamheid. Ik denk dat er veel vraag is naar dit type middelbaar onderwijs.

Henk Jan Ravenshorst

08-06-20 om 14:56

Al jaren ontbreekt er een camper kampeerplek in ‘s-Hertogenbosch. Het nu nog vrije gedeelte van de Aarthertogenlaan met zijn mooie bomen zou hier uitstekend geschikt voor zijn. Asfalt ligt er al en mensen kunnen gebruik maken van het transferium en station Oost. Met een paar simpele aanpassingen is dit prima te realiseren en ‘s-Hertogenbosch laat zich dan ook weer van zijn gastvrije kant zien.

Angel144

07-06-20 om 14:39

School voor speciaal onderwijs, nu moeten kinderen met de taxi naar school, omdat er geen scholen in den Bosch zijn voor speciaal onderwijs

VanL

06-06-20 om 16:06

Als er nieuwe gebouwen in het gebied ontwikkeld worden, dan zou Duurzaamheid een belangrijk uitgangspunt moeten zijn.

Door de gebouwen remontabel te maken, kan het gebied flexibel worden ingericht. Het gebied kan dan door de jaren heen meegroeien met de wensen van de samenleving.

Frank Zuylen

03-06-20 om 12:19

Ik zou zeggen, dit is nou het werk van een stedenbouwkundig onderzoeker. En die moet zich dan eerst de vraag stellen: wat heeft de stad, wat heeft de wijk nodig, de komende jaren. 
De gemeente moet de regie terugnemen over de ordening en inrichting van onze stad. Niet alleen maar reageren op initiatieven uit de markt en die faciliteren. Dat beleid is failliet. 
Kijk maar eens naar de enorme woningnood, en het gebrek aan locaties om goedkope woningen te bouwen. Terwijl er de afgelopen jaren toch heel veel is gebouwd, alleen niet voor de eigen bewoners die er het meeste behoefte aan hadden, maar voor mensen van buiten de stad, met een dikke portemonnee, die Den Bosch wel een leuke stad vinden om te wonen. Zie bijvoorbeeld het Paleiskwartier. Daar had ook veel meer sociale woningbouw gerealiseerd kunnen worden. Maar daar had de BV Paleiskwartier (met de gemeente als partner!) geen trek in, want dat leverde onvoldoende op. 
Pak eerst de wijk Noord aan, ontwikkel daar een toekomstvisie voor. Dan kan het vraagstuk van dit stationnetje daar een plaats in krijgen. 

Als het alleen om ideeën gaat weet ik er wel eentje. Door het verdwijnen van het JBC zullen waarschijnlijk veel leerlingen uit Noord (en Maaspoort) proberen op het Pierson college terecht te komen. Maar die school is op die plek uitgebouwd: er is gewoon geen ruimte meer om nog eens uit te breiden. 
Mijn voorstel is dat de Pierson op de plaats van het huidige JBC een nieuw gebouw neerzet, al of niet met gebruikmaking van het gebouw van het Cementrum. Dan heeft de school meer dan voldoende groeiruimte om DE middelbare school van Noord en Maaspoort te worden. Op de plaats van de huidige Pierson en het Bastion Hotel aan de andere kant van de spoorlijn stel ik me een gebouw voor vergelijkbaar met de markthal van Rotterdam dat als het ware als een doos over de spoorlijn heen staat. Dat gebouw zou aan de binnenkant dan een station van de NS kunnen zijn, terwijl de buitenschil wooneenheden bevat, bijvoorbeeld voor studenten en/of jongeren. Het is een idee maar ik denk dat het echt zou kunnen.

Herman

01-06-20 om 0:12

Het natte gedeelte

 

Toen ik vanavond toch maar de stoute schoenen aantrok om te proberen ook een inbreng te hebben, had ik op de homepage van de website al de "luchtfoto" van het gebied gezien met de begrenzing daarvan. Meteen viel die witte lijn op, voor een groot deel loopt hij over verschillende tracés van sloten of watergangen, en dat is mijn insteek, om te beginnen de beide waterlopen langs de spoorlijn, en daarnaast het water dat van pakweg de ingang van het transferium langs de afgesloten Aartshertogenlaan loopt en uitkomt achter de voetbalvelden van BVV. Ik zie zo voor me dat die watergangen met elkaar verbonden worden, dat er stroming in gebracht wordt (vergelijkbaar met de Rosmalense Aa) en dat er mooie kansen liggen in die te creëren waterloop Oost, zoals op een aantal plaatsen natuurlijke glooiende oevers waar natuur zich kan ontwikkelen, ook kan er op plaatsen die zich daar voor lenen een waterspeeltuin worden aangelegd en er zijn meer mogelijkheden denkbaar.

Dit is in grote lijnen wat ik in gedachte heb, er zijn mooie voorbeelden te over, en in een groter verband zou er ook een ecologische verbindingszone tot stand gebracht kunnen worden tussen het Maximakanaal en de IJzeren vrouw, de Aa of zelfs met de Ertveldplas.

Ik heb me zeker nog niet in het gebied verdiept, maar er zijn mogelijkheden te over, bijvoorbeeld op enkele plaatsen de spoorlijn kruisen, en in feite ligt de natte infrastructuur er in grote lijnen al, maar hij moet verbeterd worden, aangesloten op bestaande waterlopen en aangepast zodat het water ook gaat stromen, dat is een belangrijk punt.

Van mij deze ruwe schets van het natte, maar zeker ook belangrijke gedeelte.

Jan

30-05-20 om 22:00

Na het zien van de TED documentaire over tiny forests ( https://youtu.be/mjUsobGWhs8 ) en de ontdekking dat er in Zaanstad al meerdere tiny forest succesvol geplant zijn, moest ik meteen aan het gebied bij Station Oost denken. Zou het niet fantastisch zijn als we daar ook een tiny forest met heel veel biodiversiteit kunnen realiseren. Dat zou echt een aanwinst voor de stad zijn! Tip voor iedereen: kijk die Ted talk!

Info tiny forest Zaanstad: https://buitengewoon.zaanstad.nl/groen/tiny-forest

Roy

22-05-20 om 11:24

De nieuwe wijken Carolus en Hervensche Park missen een aantal voorzieningen waarvan het mooi zou zijn als die in de ontwikkeling van dit gebied terug komen:

- horeca: goeie restaurants, terrassen en een speciaalbiercafé

- supermarkt (Albert Heijn!)

- basisschool

 

Natasha

19-05-20 om 8:21

Meer ruimte voor een pleintje met horeca/gezellig terras.
Er zijn veel omliggende wijken rondom dit gebied waar geen gezellig pleintje is en waar geen restaurants op loopafstand van onze woningen zijn.
Een plein met wat winkeltjes, restaurants en terras mogelijkheden zou een welkome aanvulling zijn.

 

Pien

18-05-20 om 15:06

Thuis heb ik even onderzoek gedaan en wat mist de jeugd o.a. in 'de stad van je oma'? Een gamestate. 

Pien

18-05-20 om 15:01

Wat een mooie aanvulling voor Den Bosch zou zijn, is een zogenaamde foodhall. Een prachtig, geslaagd voorbeeld hiervan is de 'Mercardo de San Miguel' in Madrid. De halzou een gezellige plek kunnen zijn waar de locals (en toeristen) bij elkaar komen en eten kopen van o.a. startende 'food designers'.
 

Inwoner

13-05-20 om 20:04

Een mooi gebied voor duurzame hoogbouw voor zeker sociale woningen. Er zijn zoveel mensen in noodsituaties die geen woning kunnen krijgen. Natuurlijk voorzien van energieopwekking als zonneenergie.

Peter van Berge Henegouwen

12-05-20 om 15:10

Van: Peter van Berge Henegouwen

Aan: Projectteam gebiedsontwikkeling stedelijke knoop Station Oost e.o.

 

Datum: 12 mei 2020

 

Inleiding

In het kader van het meedenken over de verkeerskundige inrichting van de omgeving van Station Oost heb ik gekeken naar de mogelijkheden om een directe verbinding tussen de Zandzuigerstraat en de Stadionlaan tot stand te brengen.

 

Uitwerking

Het resultaat ziet u op het de onderstaande afbeelding.

[Ik had hier gaarg een afbeelding ingevoegd, maar het systeem staat dat niet toe. Voor een goed begrip van mijn voorstel is deze afbeelding essentieel, op te vragen via: henegouwen@home.nl]

 

 

Toelichting

Deze inrichting sluit meer aan bij de omvang van de verkeersstromen op deze kruispunten. De nieuwe compacte eenvoudige T-kruispunten zijn makkelijker met verkeerslichten te regelen (meer capaciteit op minder asfalt) dan de bestaande complexe kruispunten van de Bruistensingel met resp. de Zandzuigerstraat en de Stadionlaan.

 

 

De voordelen van dit voorstel zijn legio:

  1.        Door de kruispunten Zandzuigerstraat – Bruistensingel en Van Grobbendoncklaan – Stadionlaan compacter vorm te geven komt er in alle 4 de kwadranten ruimte beschikbaar die op een adequate groene en/of stedenbouwkundige wijze kunnen worden ingevuld. Door de toevoeging van de vrijgekomen ruimte aan de kwadranten kan deze ruimte beter worden benut. De huidige ruimte tussen de rijbanen op en nabij het kruispunt Zandzuigerstraat – Bruistensingel - Hervensebaan is nu weinig aantrekkelijk.
  2.        Een compact T-kruispunt heeft sowieso een veel hogere capaciteit dan het huidige verkeersmachine Zandzuigerstraat – Bruistensingel – Hervensebaan. Hierdoor worden de wachtrijen voor de verkeerslichten en de voor het autoverkeer benodigde groentijd veel korter en vermindert de barrièrewerking van de huidige situatie voor alle verkeer (ook voor de fietsers en voetgangers). Waar nu 2 of 3 verkeerslichten moeten worden gepasseerd is dat dan nog maar 1 verkeerslicht. Het afkoppelen van de Hervensebaan versterkt dit effect alleen nog maar.
  3.        Door van de route Zandzuigerstraat – Stadionlaan een doorgaande Oost – West verbinding te maken rijdt men niet meer min of meer gedachteloos van de Zandzuigerstraat rechtdoor de Hervensebaan op. Om de Hervensebaan vanuit deze richting en vanaf de Bruistensingel-zuid te vinden, moet 2 keer worden afgeslagen. De Hervensebaan gebruiken is dan een bewuste keuze. Dit zal een vermindering van de verkeersintensiteit op de Hervensebaan tot gevolg hebben.
  4.        Het nieuwe T- kruispunt van de Hervensebaan met de Bruistensingel kan waarschijnlijk zonder verkeerslichten worden ingericht, vergelijkbaar als het huidige kruispunt van de Bruistensingel met de Zevenhontseweg.
  5.        In samenhang met de in de studie naar de wegenstructuur in de Oostelijke gemeentedelen, mede op voorstel van de Werkgroep Noord, ontwikkelde varianten West-Kort en West-Lang levert mijn voorstel een nagenoeg gesloten ruit van wegen langs de randen van de wijk Noord waarmee invulling wordt gegeven aan het adagium van de Werkgroep Noord: Wikkel niet-wijkgebonden verkeer af langs de randen van de wijk en niet dwars daar doorheen.
  6.        Door van de route Zandzuigerstraat – Stadionlaan een doorgaande Oost – West verbinding te maken, de Bruistensingel door middel van een compact T-kruispunt daarop aan te sluiten en de Hervensbaan door middel van de compact T-kruispunt weer op de Bruistensingel aan te sluiten wordt door de inrichting van deze wegen en de vormgeving van de kruispunten een subtiele hiërarchie in deze verkeersaders aangebracht. Zandzuigerstraat – Stadionlaan is als doorgaande weg de belangrijkste. De Bruistensingel (zijweg) volgt daarna in belangrijkheid en de Hervensebaan is daaraan weer ondergeschikt. In de huidige vormgeving zijn alle genoemde wegen min of meer even belangrijk.
  7.        Mutatis mutandis geldt het bovenstaande ook voor de kruispunten ten zuiden van de spoorlijn.

 

De aanpassingen aan de noordzijde van de spoorlijn kunnen los worden gezien van de aanpassingen aan de zuidzijde daarvan.

 

Conclusie

Dit idee lijkt technisch en ruimtelijk goed mogelijk. Het veronderstelde effect op de routekeuze en de toename van de capaciteit zou nader onderzocht moeten worden.

Basisschool

12-05-20 om 12:56

Ik mis in de plannen de relatie met de basisscholen. Als er hier inwoners bijkomen, inclusief de nieuwe bewoners van het hervensche park en Carolus dan betekent dit ook meer kinderen. Momenteel zijn er weinig plaatsen beschikbaar en scholen zijn niet op loopafstand. Als je ook op google maps zoekt op basisscholen in Den Bosch, dan zie je in het Herven een blinde vlek. 

Ton

11-05-20 om 20:30

Duurzaam gebouwde huizen voor starters op de markt. Ruimte voor creatievelingen. Veel groen, grasdaken, bomen. Een zwemplas voor de warme zomers. Glad asfalt voor fietsers en skaters. Autoluw maken.

Helma

11-05-20 om 15:24

Al jaren hopen wij dat er een mooie camperplaats komt in s- Hertogenbosch, zodat nog meer mensen (familie, vrienden en kennissen) onze mooie stad kunnen bezoeken !!! Deze locatie zou een fantastische mogelijkheid zijn daarvoor !!!  Alles dichtbij !!!

Theo

10-05-20 om 21:16

Ideeën: Stadscamping in het ongebruikte stuk aartshertogenlaan.

Hotel bij station weg ermee is een erg rommelige plek , een betere fiets/autoparkeer plaats maken.

William van de Griendt

08-05-20 om 19:47

Er moeten woningen bij komen.
én men wil 'de lucht in' in Den Bosch..
waarom niet alle nieuwe hoogbouw CONCENTREREN... op een daarvoor geschikte plek? ... een plek die er eigenlijk altijd al voor bedoeld was.. 🤔😉

...HOOGBOUW in Den Bosch..

😍 ...PRACHTIG...  
..maar NIET in of rond het historisch stadscentrum van #sHertogenbosch ...  ☝

Veel wenselijker om oude plannen af te stoffen   ... #Avenue2!! ...een nieuw hypermodern groen stadshart bovenop een overkluisde snelweg A2 met shoppingcenter en mét nieuw NS-station tussen DenBosch & Rosmalen en mét deels-overkluizing van het spoor tussen de stations Oost en Avenue2 👌

..stadsbestuur toon eens wat meer ambitie!  😋

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/696687/verlanglijstje-met-acht-nieuwe-treinstations

Wil van der Rijt

08-05-20 om 18:09

Op de plaats waar nu Transferium De Vliert ligt kan een nieuw gebouw of appartementen verrijzen.
Dan moet dat gebouw op palen gebouwd worden, zodat het transferium gehandhaaf kan blijven.

Die appartementen kunnen dan trapsgewijs worden gebouwd met de terrassen richting Sportiom, zodat iedereen
volop zon heeft. Het moeten appartementen worden met veel groen en als het kan energieneutraal.

Op de plaats van het voormalige Bastion hotel kan ook gebouwd worden, eventueel ook weer met behoud
van een aantal parkeerplaatsen.

De bomenrij op de Aartshertogenlaan op het afgesloten stuk weg moet in elk geval gehandhaafd worden.

Anja Halewijn

08-05-20 om 16:29

Verplaats het oude station, (Treurenburg een optie) breek het Hotel af en bouw er een grote flat met woonruimte voor singles of studenten.

Transferium ook buiten openingstijden benutten voor kunst en cultuur. Drive in bioscoop etc...

Herinrichten van oversteek, grote Rotonde?

 

Ralf

08-05-20 om 12:21

Zorg voor verbinding en inclusiviteit. Combineer wonen en werken zodat reisafstand geminimaliseerd worden. Zorg voor betere treinverbindingen (elke 5-10 minuten) met centraal station voor studenten en winkelend publiek.

Zorg voor overslag mogelijkheden van grote vrachtwagens naar electrische bevoorrading. Denk aan een mobiliteitshub tussen de verschillende modaliteiten. Overstap van auto naar (electrische) fiets, bus en trein. 

Bouw boven het transferium bedrijven/woningen/kleinschalig stadspark en verbind dat terrein over de weg richting het station. Zorg voor bedrijven/horeca zodat werknemers in het gebied kunnen wonen.

 

David

08-05-20 om 11:52

Een restaurant met terras op het dak van een woontoren zou een mooie toevoeging zijn aan het horeca aanbod in de stad. Geweldig uitzicht op het oude centrum, het paleiskwartier en de maas in de verte. Misschien goed te combineren met een openbaar toegankelijk uitkijkpunt.

Erik Timmermans

07-05-20 om 23:44

Begin met het slopen van het oude Bastion hotel. Dit doet zo'n afbreuk aan de omgeving van het station.

Onderzoek of station-Oost levensvatbaar is. Als dat zo is, moderniseer het dan naar de huidige tijd. Als het niet levensvatbaar is, haal het dan weg of verplaats i.o.m. ProRail/NS het station naar Treurenburg. Het huidige station iets naar het oosten verplaatsen lijkt me geen goed idee, want dan zit er maar een paar 100 meter tussen dit station en station Rosmalen.

Jasper

07-05-20 om 23:10

1. Station vernieuwen / verplaatsen.

2. Dat oude hotel slopen en die ruimte en parkeerplaats  benutten om om te bouwen tot een mini busstation voor de Arriva stadsbussen.

3. Misschien herinrichting van kruispunt soort rotonde in plaats al die verkeerslichten.

Croongetuige

07-05-20 om 19:22

Om dit station te redden:

Een openere verbinding en fysieke connectie tussen Sportiom/Stadion en het station. Wellicht is een naamsverandering (een modernisering) naar Den Bosch De Vliert een veel betere, aantrekkelijkere naam. Het station an sich is helaas 1 van de minst aantrekkelijke stations van Nederland (ook minst bezochte overigens...)
In verhouding wordt het station maar weinig gebruikt door scholieren en gebruikers van Sportiom/Scholen (Avans/Pierson). Dus je moet het echt aantrekkelijker maken.

Máár nog veel beter:
...zou zijn het station iets verder naar het oosten te verplaatsen! Er is ooit sprake geweest van Avenue2! Dat is helemaal van de baan!? Ik zou echt de locatie opofferen en verplaatsen. Je hebt daar veel meer nut! Kantoren van Zoetelieve, meubelboulevard, wederom het stadion/Sportiom, Hintham, een aantal winkels. En de mooie verkeerssluis die je krijgt van de snelweg naar het transferium.

Ik zeg, ga voor die tweede optie, haal die betonnen jaren 80 bende weg (samen met dat zootje van Bastion) van een locatie die al prima bediend wordt door bussen (vanuit Empel/Donk/Reit/Rosmalen). De Herven (zorgcentrum is al jaren weg), de kantoren zijn verdwenen/verbouwd, ziekenhuis is weg (Carolus) en de mensen DIE er wonen in de nieuwe Carolus wijk pakken niet de trein naar Oss of 's-Hertogenbosch.
De bushaltes Aartshertogenlaan zijn ook voldoende voor mensen om naar het centrum, centraal te gaan.

Dus kortom, verplaats het station naar het oosten:
https://imgur.com/4rheaD9

Maaike

07-05-20 om 19:16

Tiny house! Duurzaam en in de toekomst een uitkomst voor duurzaamheid! 

r manje

07-05-20 om 18:56

Groene ruimte creeren, bv park, om te sporten, wandelen, lopeetc

Gaby

07-05-20 om 18:23

Een voedselbos+ moestuin samen met geinteresseerde uit de buurt! 

Cookie-instellingen