Thema: verkeer. Het gebied van station Oost en omgeving ligt zeer centraal én is goed bereikbaar. Het gebied wordt omsloten en ontsloten door meerdere grotere wegen. Ook in het gebied zelf zijn er meerdere wegen en fietspaden.
Moet de structuur van wegen blijven zoals die nu is? Vind je dat er een tekort is aan wegen en paden, of mag het juist wel iets minder? Mogen andere (en nieuwe) manieren van vervoer meer aandacht krijgen?
Parkeren, verkeer, smart mobility
Velden met een * zijn verplicht.
De bereikbaarheid en ontsluiting is belangrijk., maar stimuleer de voetgangers en fietsers bij de inrichting.
De wegen op zichzelf kunnen wel blijven, maar doorgaand verkeer op bijv. de Van Grobendoncklaan, Lagelandstraat, Bruistensingel en Graafsweg zo veel mogelijk weren.
Het lijkt mij dat de verkeersstromen in de hele stad dicteren welke grote wegen er nodig zijn rondom het gebied, en dat die veel meer bepalend zijn dan alleen het in- en uitrijden van het gebied zelf. Wat zegt het antwoord op deze vraag nu eigenlijk, vraag ik mij dan ook af.
Ik stem tegen want de kruising Zandzuigerstraat, Bruistensingel en Hervensebaan neemt onnodig veel ruimte in die beter voor woonfuncties valt te gebruiken.
Zo blijven en bovendien meer oog voor veiligheid van fietsers en voetgangers. Er wordt nu in en om de wijk veel te hard gereden.
Het mogen ook minder wegen worden. Fietspaden en doodlopende straten zijn ook een optie. Zeker niet méér. De Bruistensingel is een gigantisch drukke weg, het zou mooi zijn als er daar minder doorgaand verkeer zou komen.
Ook de verkeersstructuur kan wellicht aangepast worden. Niet bij voorbaat jezelf beperken in ideeen.
Graag daarbij aandacht blijven behouden voor de fietser en voetganger. De noordzijde van het stadion is bv nu voor fietsers onbereikbaar, terwijl hier wel onderwijs en diverse bedrijven gevestigd zijn.
Er zijn voldoende wegen en gelukkig stroomt het nu nog door. Als er meer bewoners bij komen zul je die capaciteit hard nodig hebben. Zorg wel voor een doorgang tussen de zijde van het stadion en de Herven ( waar nu het fietspad is onder het spoor door). Dat voorkomt veel onnodige km's van bewoners aan de kant van Hintham die naar de snelweg moeten en ontlast het knooppunt bij het stadion. Veel mensen maken geen gebruik van de oprit bij Heijmans omdat je dan zeker 10 minuten extra in de file staat op de A2 richting Den Bosch
Bereikbaarheid per auto zou een stap terug moeten nemen in dit gebied. Maak van deze wijk een hoogstedelijk gebied om zo het OV frequenter te kunnen laten rijden. Met hoogfrequent OV zou het voor meer mensen een optie worden. Ook de fiets zou een belangrijkere rol moeten krijgen in dit gebied zodat ook de fiets een goed alternatief wordt voor de auto.
Er mag best opnieuw gekeken worden naar de wegen. Bereikbaarheid per ov, auto en fiets zijn wel belangrijk.
Wolvenhoek 1, 's-Hertogenbosch (073) 615 51 55 Contactformulier
Lees onze huisregels
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.